Tuesday, May 23, 2017

Question: Ever watch Caroline in the City?

FTNITK, Caroline in the City was a sit-com that aired on NBC for four seasons (97 episodes) from 1995 to 1999.

No I never fucking watched it.

This was right in the 'pit' for me, as it comes to my entertainment enjoyment level. I was finishing high school, which I fucking hated, and then I spent a few years saving money to travel across the country. My priority wasn't checking the major networks' newest, crappy sit-coms. Remember this was the age of Fox's glowing puck for NHL games, the "If I Did It" OJ interview, Boy Meets World (or The Not-Wonder Years) and a bunch of other weird, uninteresting crap. Also, I wasn't into Buffy, or The X-Files and Seinfeld wasn't even good yet. Ren and Stimpy had just ended, That 70's Show had just started, and I always thought Frasier sucked.

Even Roseanne, which I'd always loved, fell off the radar for me in this period of my life. I had to go back and re-watch the whole series later.

This, to me, feels like the era of the little brother. The popular shit, like Dawson's Creek, Are You Afraid of the Dark, Full House, 3rd Rock From the Sun, Sabrina the Teenage Witch, it all felt like it was for younger people.

Saving grace? Freaks and Geeks started in 1999. I didn't know it then, but it kinda saved that whole era, and started the Age of Apatow.

Most notably for me (and likely you), this was the age of Simpon's syndication. Many episodes,every day, of the good shit. This was when my generation committed everything from season 2 to season 7 to our memories for all time.

Other decent shit from that time: Friends, Animaniacs, 90210, My So-Called Life, Beavis and Butthead, SNL, Mad About You, Fresh Prince.

Short Answer: Let's not forget this was also the age of (pre-Toxic) Britney and boy bands and pop-punk. Ugh.

No comments:

Post a Comment